مطالعات مجموعه و مرکز هنری
عنوان صفحه
فصل اول: معرفی کلیات طرح
اطلاعات مربوط به پروژه نهایی 2
1-1- عنوان پروژه نهایی 2
1-2- عنوان بخش عملی 2
1-3- اطلاعات استاد راهنما 2
1-4- جزئیات طرح 2
1-5- هدف از اجرای پروژه 3
1-6- کلید واژگان 3
1-7- روش پژوهش 3
1-8- پیش بینی تکنیکهای مورد استفاده 3
1-9- جدول زمانی 3
1-10- فهرست منابع پایان نامه 3
فصل دوم: بازشناسی وضع موجود و اقلیم
2-1- موقعیت جغرافیایی 5
2-2-مطالعات تاریخی شهر 5
2-3-قاینات در سپیده دم تاریخ 7
2-4-واژه قاین 10
2-5-جغرافیای طبیعی 11
2-6-ناهمواری ها 11
2-7-مشخصات اقلیمی 11
2-8-رطوبت نسبی 11
2-9-آب و هوا 12
2-10-ساخت و بافت شهر 12
2-11-مذهب 13
2-12-فضاهای مذهبی 13
2-13-گویش مردم 13
2-14-بناهای برجسته 13
2-15-تعیین موقعیت و جایگاه بافت تاریخی 16
2-16-تعیین محدوده بافت تاریخی 17
2-17-شناخت و معرفی ساختار قدیمی شهر 18
2-18-بازار و واحدهای تجاری 19
2-19-روند دگرگونی سازمان فضایی کالبد قدیمی در روند توسعه 23
2-20-جایگاه بافت قدیمی در ساختار امروز 24
2-21-عملکرد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بافت 25
2-22-مطالعه تأسیسات در بافت 26
2-23-شناخت عناصر، فضاها و … فرهنگی، تاریخی 26
2-24-مطالعات جمعیتی و اجتماعی 28
2-26-مشخصات کلی بخش قدیمی و نگاهی به ویژگی های اجتماعی آن 28
2-27-بررسی کلی استقرار ساکنین در بافت 29
2-28- جمع بندی و آسیب شناسی بافت 30
2-29- نتیجه گیری 32
2-29-1-جمع بندی و آسیب شناسی اقتصادی بافت 32
2-29-2- استنتاج و تحلیل مطالعات کالبدی و تدوین قابلیت ها 32
2-29-3-استنتاج و تحلیل مطالعات جمعیتی و اجتماعی 34
2-30-منابع و مؤاخذ 35
فصل سوم: مبانی نظری
3-1-آیین نمایشی در شهر 37
3-2-فضای نمایش 38
3-3-صحنه؛ آشکارترین نشانه تئاتر 38
3-4-دلایل انتخاب پروژه مرکز هنرهای نمایشی 40
3-5-انتخاب سایت 46
3-6-جدول انتخاب بهترین نوع آرایش با توجه به نقاط ضعف و قدرت 50
3-7-نتیجه گیری 56
3-8-منابع و مؤاخذ 57
فصل چهارم: نمایش در گستره تاریخ
1-4-تاریخچه نمایش در ایران 59
4-1-1-نمایش های پیش از اسلام 59
4-1-2-نمایش پس از اسلام 61
4-1-3-نمایش معاصر 63
4-2-انواع نمایش در ایران 66
4-2-1-نمایش های کاروانی 67
4-2-1-1-مراسم قالی شویان 70
4-2-1-2-رابطه مراسم قالی شویان با آیین مهرپرستی ایران باستان 70
4-2-2-داستان گویی نمایشگرانه (نقالی) 70
4-2-3-نمایش عروسکی 72
4-2-4-نمایش های تعزیه 74
4-2-5-نمایش های خنده دار 77
4-2-6-نمایش های باختری 78
4-2-6-1-تأثیر نمایشنامه های خارجی در ایران 81
4-2-6-2-جشنواره های تئاتر در ایران پس از انقلاب اسلامی 82
4-3-منابع و مؤاخذ 84
فصل پنجم: برنامه ریزی کالبدی
5-1-استانداردها و ضوابط 86
5-1-1-کتابخانه 86
5-1-2-نمایشگاه 88
5-1-3-سالن های اجتماعات 89
5-1-4-فضاهای اداری 91
5-2-طراحی تالار نمایش 94
5-3-حجم تالار 94
5-4-فرم متناسب برای تالار همایش 94
5-5-محدودیت های آکوستیک در سالن 95
5-6-شیب کف سالن 95
5-7-ورودی نمایشگران 96
5-8-پیش صحنه 96
5-9-دامنه دید 96
5-10-اندازه و فرم سالن 97
5-11-خروجی ها و مفهوم فرار 97
5-12-عرض خروجی ها 98
5-13-منابع و مؤاخذ 99
فصل ششم: الگوهای طراحی
تحلیل نمونه های مشابه 101
6-1-نگاهی به معماری تکیه دولت 101
6-1-1-معماری تکیه دولت 103
6-1-2-موقعیت تکیه دولت 105
6-1-3-معمار تکیه دولت 105
6-1-4-تاریخ احداث تکیه دولت 106
6-2-مرکز هنرهای نمایشی کیمل 108
6-3-مرکز هنرهای نمایشی چهارفصل تورنتو 112
6-4-مرکز هنرهای نمایشی لینکولن 115
6-5-مرکز هنرهای نمایشی بتل 118
6-6-تئاتر جدید گلوب نیویورک 121
6-7-منابع و مؤاخذ 123
منابع و مؤاخذ 124