مطالعات طراحی پارک بازی
چکیده:
مقدمه:
2-1- پنجرهMAX و نماها
2-1-1-Menu bar
2-1-2- Command Panel
2-1-3- نماها (View Port)
2-1-3-1- نماها (View):
2-1-4-کنترل و دستکاری در نماها (View Navigation control):
2-1-5- نوار ابزار
2-1-5-1- ابزار جابجایی. چرخش و تغییر اندازه موضوع
2-1-5-2- ابزار Mirror
2-1-5-3- ابزار Align (تراز کردن):
2-1-5-4- ابزار Clone (کپی کردن):
2-2-Object سازی
2-2-1- اصول اولیه Object سازی سه بعدی
2-2-1-1- اجسام Standard primitve (اجسام ساده ابتدایی)
2-2-1-2- احجام Extended primitive (احجام توسعه یافته ابتدایی)
2-2-1-3-Splineها
انواع spline ها شامل
2-2-2- ویرایش object های سه بعدی
2-3- طراحی ماده (Material)
2-3-1- Material Editor:
2-4- طراحی نور(Light)
2-4-1-Standard light
2-5- دوربین (camera)
2-5-1- آشنایی با دوربین ها
2-5-2- قرار دادن دوربین بر روی یک مسیر
2-6-انیمیشن یا پویا نمایی (Animation)
2-6-1-Animation control
2-6-2-Time configuration
2-6-3-Keys
3-1-ایجاد object ها و طراحی مواد (متریال زنی)
3-1-1-طراحی چراغ های داخل باغچه ها:
الف- طراحی object:
ب ـ طراحی ماده (متریال زنی)
3-1-2-طراحی چراغ های کنار پیاده روها
الف- طراحی object
ب- طراحی ماده (متریال زنی)
3-1-3-طراحی نیمکت
الف- طراحی object
ب- طراحی ماده (متریال زنی)
3-1-4-طراحی الاکلنگ
الف- طراحی object
ب- طراحی ماده (متریال زنی)
3-1-5-طراحی تاب
الف- طراحی object
ب- طراحی ماده (متریال زنی)
3-1-6-طراحی سطل زباله
الف- طراحی object
ب- طراحی ماده (متریال زنی)
3-1-7-طراحی سرسره
الف- طراحی Object
ب- طراحی ماده (متریال زنی)
3-1-8-طراحی حوض
الف- طراحی Object
طراحی آب درون حوض
ایجاد فواره آب:
3-1-9-طراحی زمین پارک
الف- طراحی object
ب- طراحی ماده (متریال زنی)
3-1-10-طراحی نرده های اطراف پارک
3-1-11- طراحی درخت:
3-1-11-1- ایجاد یک درخت سه بعدی:
3-1-11-2-طریقه قرار دادن عکس دوبعدی درخت در MAX 3DS :
3-2- ایجاد نور (Light)
3-3- ایجاد دوربین (Camera)
1- دوربین دوم:
2- دوربین اول:
3- دوربین سوم:
4- دوربین چهارم:
3-4-ایجاد حرکت (Animating)
3-4-1-ایجاد حرکت در الاکلنگ
3-4-2-ایجاد حرکت در تاب
3-4-3-ایجاد حرکت در پای شخص نشسته بر روی نیمکت:
3-5- Render (اجرا)
منابع وماخذ: