×

تغییرات و بروزرسانی ها :

امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
Tel : 0 9 3 8 8 3 2 2 4 8 7
Email : Persian.memar[at]gmail[dot]com
بزرگترین فروشگاه مطالعات معماریمرجع مطالعات و رساله های معماری
تیم مطالعاتی و تحقیقاتی کَدسیتی که زیر مجموعه گروه معماری اِشِل می باشد کار و فعالیت خود را در زمینه ارائه مجموعه پروژه های معماری و همچنین تحقیقاتی معماری شروع کرده تا بتواند به معماران و علاقمندان به آن خدمت کند. [بیشتر بخوانید]
مرجع مطالعات و رساله های معماری

دانلود مطالعات مجموعه سینمایی

دانلود مطالعات مجموعه سینمایی
0

دانلود مطالعات مجموعه سینمایی


پیشگفتار    I
فهرست مطالب    III
فهرست شکل ها    Χ
فهرست جدول ها    VIΧ
به جای مقدمه    1
1- بازخوانی مفاهیم اولیه    5
1-1 معماری    5
1-1-1 نقد مدرنیسم    5
1-1-1-1- مفهوم عملکرد    6
2-1-1- مدل های انسانی، رفتار انسانی، و تجربه های محیط    6
1-2-1-1- رابطه انسان – محیط    7
2-2-1-1- ادراک    7
3-1-1- محیط ساخته شده و رفتار انسان    12
1-3-1-1- مفاهیم بنیادین رابطه انسان و محیط ساخته شده    12
2-1- چشم انداز    15
1-2-1- استعاره و طراحی چشم انداز    16
2-2-1- سیر تحول پارک ها    17
1-2-2-1- باغ های رنسانسی ( قرن 15 تا 17 )    17
2-2-2-1- مفهوم پارک در قرن 18    17
3-2-2-1- مفهوم پارک در قرن 19    17
4-2-2-1- مفهوم پارک در قرن 20    18
3-2-1- رد پای فلسفه    19
4-2-1- مفهوم واژه پارک    20
1-4-2-1- انواع پارک ها    21
2-4-2-1- طبقه بندی گروه مطالعات برنامه ریزی شهری وزارت کشور(1369)    21
3-1- سینما    22
1-3-1- زبان و معنا    25
1-1-3-1- زبان    25
2-1-3-1- زبان سینما     25
3-1-3-1- نشانه شناسی    28
2-3-1- سینما و زمان    29
3-3-1- سینما و تصویر ذهنی    30
4-3-1- سینما و حرکت    32
5-3-1- معماری و سینما    32
6-3-1- سینما و کارکردهای اجتماعی    34
1-6-3-1- سازمان یسنما    34
2-6-3-1- سینما به عنوان زبان و بیان یک قوم    34
3-6-3-1- سینما به عنوان یک صنعت    34
4-6-3-1- سطح تأثیر اجتماعی    35
5-6-3-1- تأثیر سینما و روابط اجتماعی ــ خانوادگی    35
6-6-3-1- مطرح شدن سینما در سیاست گذاری اجتماعی ــ فرهنگی کشورها    35
7-6-3-1- سینمای مستند    35
8-6-3-1- تبلیقات و آگهی    35
9-6-3-1- فیلم های موفق    36
10-6-3-1- وظایف رسانه ها    36
2- پیشینه ها    37
2-1- تاریخ هنرهای نمایشی در ایران    38
1-1-2- هنرهای نمایشی در ایران    38
2-2- تاریخ سینما    45
1-2-2- تاریخچه صنعت نمایش فیلم    46
1-1-2-2- سیر تحول دستگاه های نمایش    46
2-1-2-2- پیشگامان سینما    61
3-1-2-2- سیر تحول ینمای هنری    67
4-1-2-2- تاریخ سینمای ایران    80
2-2-2- تاریخچه سالن های نمایش فیلم    88
1-2-2-2- تحولات سالنهای نمایش در جهان    88
2-2-2-2- تحولات سالنهای نمایش در ایران    91
3-2- تکنیک سینما    94
1-3-2- انواع متداول فیلم    94
1-1-3-2- پروژکتورهای فیلم 16 میلیمتری    94
2-1-3-2- پروژکتورهای فیلم 35 میلیمتری    95
3-1-3-2- پروژکتورهای دوگانه فیلم 35 و 12 میلیمتری    96
2-3-2- دستگاه نمایش فیلم    96
3-3-2- سیستم های نمایش فیلم    98
1-3-3-2- نمایش مستقیم    98
2-3-3-2- نمایش غیر مستقیم یا آیینه ای    99
3-3-3-2- نمایش از پشت    99
4-3-2- شیوه های نمایش فیلم بر روی پرده های عریض    100
5-3-2- سیستم ویدئویی    101
6-3-2- سیستم vidiwall    102
7-3-2- سیستم point star    102
8-3-2- سیستم super project    102
9-3-2- دستگاه تک عدسی نمایش ویدئویی بر روی پرده 0LC-200    102
10-3-2- دستگاه بسیار کوچک ویدئویی بر روی پرده0LCP-500    103
11-3-2- بکارگیری کامپیوتر    103
12-3-2- ویدئو دیسکvideo disk     103
13-3-2- چند رسانه ای multi media    104
14-3-2- واقعیت مجازی virtual reality    105
4-2-نمونه های مشابه در ایران و جهان    105
1-4-2-پارک دو لاویلت    106
2-4-2-پارک موضوعی،سرزمین دیسنی    113
3-4-2-مجموعۀ سینماهای یوفا      116
3- عناصر فضایی و استانداردها در فضاهای مجموعه    122
1-3- فضاهای فرهنگی    122
1-1-3- موزه، نمایشگاه    122
2-1-3- کتابخانه    122
2-3- فضاهای اداری    122
3-3- فضاهای پشتیبانی    122
1-3-3- تأسیسات    122
2-3-3- انبار    123
3-3-3- نگهبانی ( اطلاعات )    123
4-3-3- پارکینگ    123
1-4-3-3- پارکینگ اختصاصی    123
2-4-3-3- پارکینگ عمومی    124
4-3- فضاهای خدماتی    124
1-4-3- سیرکولاسیون    124
2-4-3- تریا، کافی شاپ    124
3-4-3- باشگاه هنرمندان    125
4-4-3- سرویس    125
5-4-3- کمکهای اولیه    125
5-3- فضاهای اصلی    125
1-5-3- سالنهای سینما    125
2-5-3- فضاهای انتظار    126
6-3- فضاهای تخصصی    126
4- ضوابط ساخت مجموعه های سینمایی در جهان و ایران    206
1-4- ملزومات سینما در استانداردهای امریکایی    207
1-1-4- موقعیت سایت    207
2-1-4- مشخصات سالن نمایش    207
1-2-1-4- ظرفیت سالن    207
2-2-1-4- شکل و اندازۀ تصویر پردازش شده    208
3-2-1-4- پرده ها و تصویرپردازی    210
4-2-1-4- لنزهای پردازش    211
5-2-1-4- پوشش تصویر    211
6-2-1-4- شیب کف و صندلی ها    212
7-2-1-4- شیب کف سالن نمایش تصویر    213
8-2-1-4- فاصله گذاری ردیفها و راهروها    213
9-2-1-4- پرده    214
10-2-1-4- آکوستیک سالن    214
11-2-1-4- روشنایی سالن    223
12-2-1-4- گیشه بلیط    225
13-2-1-4- سالنهای استراحت و سرویس ها    225
14-2-1-4- اتاق پردازش ( پروژکسیون ) ــ آپارات خانه    225
2-4- ملزومات سالن نمایش در فرانسه    226
1-2-4- مشخصات سالن    226
1-1-2-4- آپارات خانه    226
2-1-2-4- پرده    227
3-1-2-4- ساماندهی فضای اختصاص یافته تماشاگران    228
3-4- برنامه ریزی، طرح و احداث سینماهای به صرفه در ایران    230
1-3-4- کلیات    230
1-1-3-4- انواع سالن ( از لحاظ عملکرد )    231
2-3-4- مشخصات سالن    232
1-2-3-4- مشخصات راهروها    232
2-2-3-4- نحوۀ انتظام صندلی ها در سالن    234
3-2-3-4- ورودی ها و خروجی های سالنها    235
4-2-3-4- صحنه    238
5-2-3-4- ضوابط دید در سالنها    239
6-2-3-4- ضوابط شنوایی در سالنها    241
3-3-4- اتاقهای جانبی سالنها    242
1-3-3-4- آپارات خانه    242
2-3-3-4- هال انتظار    243
5- وضعیت موجود و طرح پیشنهادی    246
1-5- موقعیت جغرافیایی و طبیعی    247
1-1-5- ویژگی های جغرافیایی شهر تهران    247
1-1-1-5- شناخت کلی شهر تهران    247
2-1-1-5- ساختار کالبدی    247
3-1-1-5- سیمای طبیعی و کالبدی    248
2-1-5- ویژگی های اقلیمی شهر تهران    250
1-2-1-5- موقعیت اقلیمی شهر تهران    250
2-2-1-5- مشخصات اقلیمی شهر تهران    251
2-5- تحلیل سایت    261
3-5- برنامه ریزی فضایی مجموعه    267
1-3-5- عملکردهای اصلی مجموعه    268
1-1-3-5- استفاده عمومی به عنوان پارک    268
2-1-3-5- برگزاری جشنواره های فیلم کوتاه، تجربی و انیمیشن    268
3-1-3-5- برگزاری جشنواره های فیلم داخلی و بین المللی    269
4-1-3-5- نمایش عمومی فیلم    269
5-1-3-5- برگزاری نمایشگاهها و مسابقات مرتبط با آنها    270
2-3-5- برنامه ریزی فیزیکی    270
4-5- مدارک طرح    272
5-5- عناصر فضایی    286
6- ضمائم    299
1-6- فیلم ” ناصرالدین شاه، آکتور سینما”    300
2-6- مقالۀ “مشد اسلام! خبریه؟”    305
3-6- مقالۀ “پسامدرنیسم در سینما”    309
فهرست منابع و مآخذ    313
Abstract    317
فهرست شکل ها
شکل شماره 1-1- نمونه ای از قانون مجاورت    8
شکل شماره 2-1- نمونه ای از قانون تشابه    9
شکل شماره3-1-ناسازگاری قوانین مجاورت و تشابه    9
شکل شماره4-1-قانون تداوم مطلوب    10
شکل شماره5-1-رابطۀ پیچیدگی،جالب بودن و دلپذیر بودن    12
شکل شماره6-1-نمودار نسبت فردی و محیطی    13
شکل شماره7-1-نمودار نسبت هزینه ها و بهره های محیط    14
شکل شماره8-1-ساختمانهای انسانی و غیر انسانی    15
شکل شماره1-2-دورنمای پارک دو لاویت    107
شکل شماره2-2-برهم نهی سهسیستم مورد استفاده در پارک دولاویت    107
شکل شماره3-2-موزه علم و تکنولوژی،افلاک نما و یکی از فولی ها در پارک دولاویت    112
شکل شماره4-2-مسیر طولی پارک دولاویت     112
شکل شماره5-2-مسیر طولی و فولی مورد استفاده جهت اطلاعات پارک    113
شکل شماره6-2-دورنمای کلی پارک دیسنی لند    114
شکل شماره7-2-قلعۀ زیبای خفته در دیسنی لند    115
شکل شماره8-2-شهرک میکی در دیسنی لند    115
شکل شماره9-2-خانۀ گوفی در شهرک میکی در دیسنی لند    116
شکل شماره10-2-نمای عمومی مجموعه سینماهای یوفا از خیابان سنت پترز بورگر    118
شکل شماره11-2-تالار شیشهای مجموعه سینماهای یوفا    119
شکل شماره 12-2-ترکیب حجمی مجموعه سینماهای یوفا    119
شکل شماره13-2-نمای داخلی مجموعه سینماهای یوفا    120
شکل شماره14-2-نمای رو به خیابان مجموعه سینماهای یوفا    120
شکل شماره15-2-فضای داخلی و دور نمای محیطی مجموعه سینماهای یوفا    121
شکل شماره16-2-خروجی های اضطراری مجموعه سینماهای یوفا    121
شکل شماره1-4-روش تعیین فاصله اولین ردیف تماشاچیان    210
شکل شماره2-4-تعیین بیشترین فاصله و بیشترین پهنای دید    210
شکل شماره3-4-نسبتهای طول و عرض پرده های مختلف    212
شکل شماره4-4-انواع مختلف شکل پرده    214
شکل شماره5-4-نحوه کار گذاری پرده    214
شکل شماره6-4-شرایط آکوستیکی در سالن    215
شکل شماره7-4-انعکاس صوت از سطوح مختلف    217
شکل شماره8-4-بازتاب صوت در داخل سطوح گرد وبیضی    218
شکل شماره9-4-صوت مستقیم و غیر مستقیم    219
شکل شماره10-4-اتاق آپارات    226
شکل شماره1-5-نمودار دما و رطوبت در ماههای مختلف سال    253
شکل شماره2-5-نمودار بارندگی در ماههای مختلف سال    254
شکل شماره3-5-نمودار جهت و سرعت باد    255
شکل شماره4-5-نسبت اهمیت وزش باد در جهات مختلف    256
شکل شماره5-5-نمودار موقعیت و زوایای تابش خورشید    258
شکل شماره6-5-نقشه تقسیمات زمستانی    260
شکل شماره7-5-نقشه تقسیمات تابستانی    261
شکل شماره8-5-موقعیت سایت مورد مطالعه    262
شکل شماره9-5-دسترسی های سایت مورد مطالعه    263
شکل شماره10-5-فرم بافت شهری و جهت گیری سایت مورد مطالعه    264
شکل شماره11-5-نقاط جاذب در اطراف سایت مورد مطالعه    265
شکل شماره12-5-درختان موجود در سایت مورد مطالعه    266
شکل شماره13-5-پراکندگی باغات و درختان اطراف سایت مورد مطالعه    267
شکل شماره14-5-سایت پلان    273
شکل شماره15-5-پلان مجتمع سینمایی_طبقه همکف    274
شکل شماره16-5-پلان مجتمع سینمایی_طبقه اول    275
شکل شماره17-5-مقاطع مجتمع سینمای    276
شکل شماره18-5-پلان موزه _زیر همکف    277
شکل شماره19-5-پلان موزه_همکف    278
شکل شماره20-5-پلان موزه_اول    279
شکل شماره21-5-پلان خانه هنر مندان_همکف    280
شکل شماره22-5- پلان خانه هنر مندان_اول    281
شکل شماره23-5-مقاطع    282
شکل شماره24-5-پلان بناهای خدماتی     283
شکل شماره25-5-پرسپکتیو مجموعه    284
شکل شماره26-5- پرسپکتیو مجموعه    285
شکل شماره27-5-تابلوی “زیبایی تسخیر شده”اثر رنه مارگریت    288
شکل شماره28-5-استخر آکنده از شن،گیاهان وسنگ    290
شکل شماره29-5-نمایی از فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما    295
شکل شماره30-5-نمایی از فیلم درخشش اثر ا.کوبریک    295
شکل شماره31-5-نمایی از فیلم سینما پارادیزو ساختۀج.تورناتوره    296
شکل شماره32-5-خطوط دور جسد پسر بچه در نمایی از فیلم لئون ساختۀ ل.بسون    297
شکل شماره33-5-نوشتۀ         در فیلم درخشش اثر ا.کوبریک    298
شکل شماره1-6-نمایی از فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما-ناصرالدین شاه اسیر جادوی سینما    301
شکل شماره2-6- نمایی از فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما-عکاس باشی و تصویری از آتیه    302
شکل شماره3-6- نمایی از فیلم ناصرالدین شاه آکتور سینما-چاپلین به جای کمال الملک    302

اینو هم ببین  مطالعات مجتمع سینمایی با رویکرد سینمای مدرن

فهرست جدول ها
جدول شماره 1-1-فهزست نیازهای یک پارک شهری    22
جدول شماره1-3-طبقه بندی فضا ها بر حسب عمومی و خصوصی    203
جدول شماره2-3-تقسیم بندی فضا ها بر حسب عمومی و خصوصی    204
جدول شماره3-3- تقسیم بندی فضا ها بر حسبنیاز به روشنایی طبیعی    205
جدول شماره1-5-برنامۀ فیزیکی     272

تعداد صفحات :300 صفحه
لینک کوتاه : https://motaleat.cad30ty.com/?p=1952
نوشته شده در : ۱۳۹۵-۰۲-۰۱
پیشنهاد این محصول به دوستانتانQR:  دانلود مطالعات مجموعه سینمایی
قیمت : 19هزارتومان
لطفا قبل از خرید قوانین را به دقت مطالعه نمایید

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *